Pneumatiky

TESTY letních pneu: Skvělá novinka pro SUV i překvapení levných značek

TESTY letních pneu: Skvělá novinka pro SUV i překvapení levných značek
Zdroj: dTest

Čas přezouvání na letní pneu je tu a s ní i série každoročních testů. Pokud se poohlížíte o nových pneumatikách, podívejte se, jak jednotlivé značky a typy dopadly v našem velkém přehledu.

Na začátku letní sezóny vyšla celá řada testů, například velký test časopisu Autobild, autoklubu ADAC nebo organizace GTÜ, která má na starosti německé STK. Podívejte se na výsledky pneumatik nejběžnějších i méně běžných rozměrů.

Největší evropský autoklub, německý ADAC pneumatiky testuje pravidelně a velmi podrobně. Kromě bezpečnosti, vlastností za různých podmínek experti testují i hlučnost a komfort, vliv na spotřebu a míru opotřebení. Vlastnosti patnácti různých pneumatik na suchu ADAC opět měřil na zkušební dráze v Itálii, mokrý okruh měli komisaři v Německu. Na celkovém hodnocení má největší podíl chování na mokru (40 %), pak chování na suchu a rychlost opotřebení (po 20 %) a hluk i vliv na spotřebu mají desetiprocentní podíl.

Vítězové testu ADAC pro rok 2021 v rozměru 225/50 R17:

1. Falken Azenis FK510

2. Continental PremiumContact 6

3. Kumho Ecsta PS71

4. Bridgestone Turanza T005

5. Michelin Primacy 4

Vítězem v tomto rozměru byly Falken Azenis FK510, které v daném rozměru koupíte za necelých 2300 korun za kus. Dobré výsledky měly ve všech hodnocených kritériích, obzvlášť v chování na suchu, i mokru a také v opotřebení.


Vítězové testu ADAC pro rok 2021 v rozměru 205/55 R16:

1. Continental PremiumContact 6

2. Semperit Speed-Life 3

3. Bridgestone Turanza T005

4. Goodyear Efficient Grip Performance 2

5. Kumho Ecsta HS51

Letní pneu Continental PremiumContact 6, které se dají v tomto velmi rozšířeném rozměru pořídit od necelých šestnácti stovek za kus, bodovaly hlavně díky výborným vlastnostem na mokru. "Velkým překvapením je ale novinka od rakouského Semperitu, jejíž druhé místo z ní dělá pneumatiku s ideálním poměrem cena/výkon," doplňuje portál testpneumatik.eu, který se testování podrobně věnuje. Slušný výsledek dosáhly i dostupné pneumatiky Kumho Ecsta HS51, o kterých si přečtete i v dalších testech a které se jeví jako velmi dobrá koupě v poměru cena/výkon.

Související obsah

Jediné protektory (recyklované pneu s novým běhounem) ve výběru ADACu King Meiler Sport 1, skončily na posledním místě s hodnocením "dostatečné". "V disciplíně na suchu je brzdná dráha druhá nejdelší v testu. Pneumatika se chová nekonzistentně, zejména při vyšších teplotách: při vjezdu do zatáčky reaguje zpožděně a nepřesně a při všech jízdních manévrech se rychle dostává na limit v přilnavosti," hodnotí zmíněné protektory ADAC s tím, že ani výsledky na mokru nebyly zrovna dobré.

Související obsah

ADAC vyhlásil i samostatné výsledky testů životnosti patnácti různých pneumatik v jednom z nejběžnějších rozměrů 205/55 R16. Testuje se tak, že řidiči ujedou na pláštích určitou vzdálenost v konvoji, podle úbytku dezénu přístroj dopočítá, kolik kilometrů zbývá do úplného opotřebení.

Výsledky testu životnosti ADAC pro rok 2021:

První místo v tomto kritériu obsadily pneumatiky Goodyear Efficient Grip Performance 2 s více než dvojnásobnou životností proti pneumatikám některých jiných značek. Limit opotřebení je u nich podle testu 55.300 ujetých kilometrů. Rozdíl mezi nejhorším a nejlepším modelem je neuvěřitelných 30.500 km: Nokiany Wetproof dosáhly limitního nájezdu už po 24.800 km.
Druhé byly pneu Fulda EcoControl HP 2, třetí Petlas Imperium PT515, které ale v jiných kritériích dopadly bídně. Čtvrté místo v testu životnosti obsadily Kumho Ecsta HS51 a páté jinak průměrné gumy BF Goodrich Advantage. Překvapením je poměrně krátká životnost prémiovek Pirelli Cinturato P7 C2.


Další testy magazínů Autobild, Autozeitung a organizace GTÜ najdete na dalších stránkách:

Podrobné testy každoročně zveřejňuje i magazín Autobild. Pneumatiky porovnává dvoukolově, přičemž do finále postupují jen nejlepší ze širokého pole 50 hodnocených modelů. Testuje samozřejmě na suchu i mokru, testy v druhém kole jsou o něco důkladnější.

Vítězové testu Autobildu pro rok 2021 v rozměru 205/55 R16:

První kolo:

1. Hankook Ventus Prime3 K125

2. Pirelli Cinturato P7 C2

3. Kumho Ecsta HS51

4. Continental PremiumContact 6

5. Michelin Primacy 4


Druhé kolo:

1. Kumho Ecsta HS51

2. Continental PremiumContact 6

3. Semperit Speed-Life 3

4. Debica Presto HP2

5. Bridgestone Turanza T005

Překvapily hlavně značky Hankook (vítěz druhého kola) a Kumho (vítěz prvního kola). Hankook Ventus Prime3 K125 pořídíte už za něco málo přes 1200 korun za kus, Kumho Ecsta HS51, které se do první pětky dostaly i v testech ADACu, se dají koupit za necelých sedmnáct stovek. Velmi slušně si opět vedly i o zhruba stovku levnější letní pneu Continental PremiumContact 6. A příkladné hodnocení získaly ve druhém kole i gumy Debica Presto HP2, které se dají sehnat pod 1200 korun za kus.

Související obsah

Autobild provedl také poměrně ojedinělý test pneumatik určených převážně pro menší SUV, jako jsou Hyundai iX35, Nissan Qashqai či Volkswagen Tiguan - zaměřil se v něm na jejich chování v terénu. Porovnával vlastnosti 10 modelů a hodnotil brzdnou dráhu, chování na mokru, ale i v offroadu - v písku, štěrku, blátě a na trávě. Testovalo se na Jeepu Renegade.



Vítězové testu Autobild pro rok 2021 v rozměru 215/60 R17 allroad pro SUV:

1. Goodyear EfficientGrip 2 SUV


2. Michelin Primacy 4


3. Bridgestone Turanza T005


4. Continental PremiumContact 6


5. Nokian WetProof SUV


První tři místa obsadily prémiové značky. A zvláště letošní novinka, pneumatiky Goodyear EfficientGrip 2 SUV stojí za povšimnutí. Podle Autobildu neměly v 15 hodnocených kritériích slabinu. Continental PremiumContact 6 bodovaly na mokru a suchu, na štěrku a trávě však měly slabší záběr. Na úplně posledním 10. místě se umístily čínské pneumatiky Imperial EcoSport SUV s visačkou "nedoporučujeme".


Související obsah

Autobild testoval i obří kola 265/35 R20, určená hlavně pro sportovní vozy, které stojí zhruba od pěti do sedmi tisíc korun.



Vítězové testu Autobildu pro rok 2021 v rozměru 265/35 R20:

1. Bridgestone Potenza Sport


2. Continental SportContact 6

3. Michelin Pilot Sport 4 S


4. GoodYear Eagle F1 Supersport


5. Vredestein Ultrac Vorti R


Další testy magazínu Autozeitung a organizace GTÜ najdete na další stránce:


Testoval i další německý magazín Autozeitung, který se zaměřil na 18palcová kola pro auta nižší střední třídy, například i pro škodu Octavii.

Vítězové testu Autozeitung pro rok 2021 v rozměru 225/40 R18:

1. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

2. Continental PremiumContact 6

3. Pirelli P ZERO PZ4


4. Michelin Pilot Sport 4


5. Falken Azenis FK510

Tady si vedly nejlépe spíše prémiové značky, ale hodnocení "velmi doporučujeme" získaly opět i levnější Falken Azenis FK510, které v daném rozměru pořídíte i pod 1800 korun za kus.

Související obsah

Německá organizace GTÜ testovala pneumatiky v rozměru 225/45 R17, se kterými jezdí často i Škody Octavie nebo Superb. A do celkových výsledků promítla i cenovku, takže se hodnotil poměr cena/výkon. 




Vítězové testu GTÜ pro rok 2021 v rozměru 225/45 R17:



1. Nexen N Fera Sport


2. Nokian WetProof


3. Falken Azenis FK510


4. Maxxis Premitra HP5


5. Michelin Primacy 4



Experty GTÜ oslnila novinka od Nexenu a díky dobré ceně o něco málo převyšující 1500 korun za kus i pneu Nokian. Opět uspěl z předchozích testů známý model Falken Azenis FK510. Hodně slušné hodnocení získaly i pneu Michelin Primacy 4, které na pátou pozici odsunula jen vyšší cenovka přesahující 2100 korun za kus.

Nákup nových pneumatik by měl být od května jednodušší a přehlednější:

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Pneumatiky

Důležité Události