Všichni autorizovaní prodejci značky Škoda na českém trhu ve čtvrtek zahajují oficiální prodej elektrického SUV Enyaq iV a zájemci se tak mohou objednat na testovací jízdy. Zákazníci mohou volit mezi provedením 60 se základní baterií 62 kWh a výkonnějším provedením 80 s baterií 82 kWh, kromě některé z 5 úrovní interiéru mají na výběr také verzi Sportline. V brzké době se nabídka rozšíří ještě o dvě varianty s pohonem všech kol.
Škoda Enyaq iV K oficiálně vstupuje na český trh s doporučenou základní cenou 1 072.900 korun. Podle Škodovky má elektrické SUV s dojezdem až 535 km vynikající poměr ceny k užitné hodnotě.
Už před oficiálním nástupe na trh automobilka evidovala téměř 400 závazných objednávek a první hotové vozy zákazníkům dealeři předají během čtvrtka.
"Enyaq iV se stává pevnou součástí našeho modelového portfolia. V rámci předprodeje zaznamenal velký úspěch, když se pro něj rozhodlo téměř 400 zákazníků. Přes 90 % z nich zvolilo variantu 80 s větší baterií,“ říká vedoucí českého zastoupení Škody Auto Jiří Maláček. "Nyní nastává další fáze, kdy naši obchodní partneři dostávají testovací vozy. Rád bych při této příležitosti pozval zájemce z řad široké motoristické veřejnosti, aby se přišli podívat a svézt k nejbližšímu prodejci. Mohu garantovat, že budou příjemně překvapeni, a věřím, že řada skeptiků změní názor na elektromobilitu,“ dodává Maláček.
Škodovka ve spolupráci s dealery a energetickými společnostmi nabízí v areálech dealerů 226 veřejných či poloveřejných dobíjecích stanic pro elektromobily. Celá česká síť autorizovaných partnerů prošla proměnou tak, aby byla připravena nabídnout veškeré produkty a služby elektromobility. Už přes rok rok splňují všichni členové sítě standardy pro nabíjení, prodej i servis, takže elektrifikovaný vůz značky dnes přijme k servisním úkonům každý servisní partner. "V každém regionu je pak aktivní minimálně jedno servisní místo, které dokáže opravit i závady na trakční baterii a vysokonapěťové soustavě," doplňuje automobilka.
Enyaq už v základu nabízí "nabušenou" výbavu, v níž nechybí ani hi-tech položky, jako je rozpoznání únavy řidiče, asistent udržování jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, volba jízdních režimů či rozpoznání rukou na volantu. Ve výbavě je třízónová klimatizace, vyhřívaný volant nebo vyhřívaná přední sedadla.
Za příplatek se dá výbava rozšířit buď jednotlivými položkami, nebo prostřednictvím zvýhodněných paketů. Například o Matrix-LED přední světlomety a osvětlenou přední masku Crystal Face, elektricky ovládané víko zavazadelníku s virtuálním pedálem, vyhřívání čelního skla i zadních sedadel nebo další asistenty.
Klasické výbavové stupně pak nahrazuje pětice různých designů interiéru: na rodinu orientovaný Loft se snadno omyvatelnými materiály, inovativní Lodge orientovaný na moderní trend udržitelnosti, exkluzivní Lounge vyšperkovaný kůží a mikrovlákny, Suite hrající na komfortní notu a ekologicky luxusní ecoSuite, který ke komfortu přidává šetrnost k životnímu prostředí při výrobě.
Samostatnou kapitolou je varianta Sportline s designem laděným ve sportovním duchu.
Aktuální ceník začíná na 1 072.900 korun za základní verzi iV 60 s menší baterií a interiérem Loft. Elektromotor umístěný na zadní nápravě má výkone 132 kW a maximální točivý moment 310 Nm. S ním dokáže český elektromobil zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,7 s a dosáhne největší rychlosti 160 km/h. Dojezd na jedno nabití dle metodiky WLTP činí až 412 km, přičemž kombinovaná spotřeba se pohybuje v rozmezí 15,6 až 16,6 kWh/100 km.
Pro verzi s věší baterií Enyaq iV 80 platí startovací cena 1 202.900 korun. V tomto případě má elektromotor největší výkon 150 kW a maximální točivý moment 310 Nm. Z 0 na 100 km/h je prý o dvě desetiny vteřiny rychleji. Dojezd na jedno nabití dle metodiky WLTP činí až 535 km a kombinovaná spotřeba se pohybuje v rozmezí 16,6 až 18,1 kWh/100 km.
Za provedení Sportline dají zákazníci minimálně 1 152.900 korun u slabší verze 60 nebo 1 282.900 korun u verze 80.
K dvěma základní výkonovým stupňům mají brzy přibýt ještě dvě výkonnější verze Enyaq iV 80x o výkonu 195 kW a Enyaq RS iV o výkonu 220 kW, které mají navíc druhý elektromotor umístěný na přední nápravě, díky čemuž disponují pohonem všech kol.
Maximální točivý moment dosahuje 425 Nm, respektive 460 Nm a dojezd více než 500 km, respektive 460 km. RS má maximální rychlost 180 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 6,2 vteřiny.