Na evropský trh poprvé vlétl Ford Mustang Mach 1 se zvýšeným výkonem a vylepšenou aerodynamikou. Rozruch chce dělat hlavně na okruzích. Už od roku 1969 patří těmto kárám výrazný design ve stylu závodních vozů.
Ford zahájil dodávky nového Mustangu Mach 1 evropským zákazníkům. Ze všech variant Mustangu, které se v Evropě kdy oficiálně nabízely, je Mach 1 nejvýrazněji orientován na sportovní jízdu na závodním okruhu.
Za jízdními výkony hodnými legendárního označení Mach 1 stojí speciálně naladěný motor 5.0 V8 o výkonu 338 kW (460 koní), vylepšená aerodynamika, posílené chlazení i úpravy podvozku a hnacího řetězce.
Mach 1 vytváří o 22 procent vyšší přítlačnou sílu než Mustang GT a díky navýšení výkonu osmiválce zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,4 sekundy.
"Mustang se nestal nejprodávanějším sportovním vozem světa jen tak pro nic za nic, ale Mach 1 ho v srdcích příznivců sportovních vozů na této straně Atlantiku posune ještě výš," tvrdí šéfkonstruktér Mustangu Mach 1 pro Evropu Matthias Tonn. "Ať už na silnici, nebo na okruhu, nový Mach 1 je nejtalentovanější Mustang, jaký se zatím dostal do Evropy, a legendární označení si více než zaslouží," doplňuje.
Celohliníkový motor Ford V8 byl pro Mustang Mach 1 opatřen otevřeným vzduchovým filtrem, specifickým sacím traktem, škrticími klapkami o průměru 87 mm a vstřikovací soustavou tvořenou kombinací přímého a nepřímého vstřiku. Optimální průtok maziva a konzistentní výkon i při vysoké zátěži na závodní trati zajišťuje přídavný chladič motorového oleje a nový adaptér olejového filtru.
Zákazníci Mustangu Mach 1 mají na výběr ze dvou robustních, precizních rychlostních skříní, dimenzovaných na časté řazení ve vysokých otáčkách. Poprvé na evropském trhu je v produkčním Mustangu k dispozici šestistupňová manuální skříň Tremec 3160 s dvoukotoučovou spojkou. Vyznačuje se krátkými drahami řazení, využívá technologii automatického dorovnání otáček při podřazování a umožňuje řadit vyšší rychlostní stupně bez ubrání plynu.
Druhá varainta - technicky vyspělá automatická převodovka Ford s 10 rychlostními stupni má v Mustangu Mach 1 zdokonalený měnič točivého momentu a specifickou kalibraci, přizpůsobenou sportovnímu zaměření vozu.
Obě převodovky jsou vybaveny vlastním chladičem oleje, chlazen je rovněž samosvorný diferenciál. Automat má navíc ještě druhý chladič oleje, který navyšuje chladicí kapacitu o dalších 75 procent.
Zážitek z jízdy na uzavřené trati zvyšuje také adaptivní podvozek, přepínatelné jízdní režimy včetně okruhového a soubor funkcí Track Apps včetně launch control.
Mustang Mach 1 dostal i účinnější posilovač brzd s rychlejší odezvou. Díky šestipístkovým brzdičům BremboTM dokáže zastavit z rychlosti 100 km/h na méně než 32 metrech.
S dynamickým potenciálem vozu koresponduje vnější design s výrazným stylingem, inspirovaným světem závodních vozů. V nabídce je osm kombinací laku karoserie a dekoračních pruhů. Na přídi se objevuje nová dvoudílná horní mřížka, nová spodní mřížka, boční mřížky a také spoiler pod nárazníkem. To vše se podílí na lepší aerodynamice a účinnějším chlazení. Zakrytování spodních partií je opatřeno žebry, která vedou chladicí vzduch k brzdám.
Specifický zadní spoiler a difuzor zajišťují rovnoměrné rozložení aerodynamických sil mezi přední a zadní nápravu. Nápravnice a některé komponenty zavěšení byly převzaty ze severoamerických modelů Mustang Shelby GT350 a GT500. Devatenáctipalcová kola z lehké slitiny mají vpředu i vzadu o půl palce větší šířku a jsou obutá do sportovních pneumatik Michelin Pilot Sport 4.
Sportovní výfuková soustava s aktivním ventilem a čtyřmi koncovkami o průměru 4,5 palce (114 mm) dodává vozu kromě nezaměnitelného zvuku také jedinečný vzhled.
"Skutečný Mustang Mach 1 musí vypadat rychle, i když nehybně stojí. Funkční aerodynamika a exkluzivní detaily inspirované motoristickým sportem nenechají fanoušky sportovních vozů na pochybách, že tento Mustang to myslí vážně – a co teprve, až vyjede na závodní trať," dodává šéfkonstruktér Tonn.