Autonovinky

Volkswagen modernizoval crossover T-Roc. Přepracovaný je hlavně uvnitř

Čtyři roky od uvedení na trh přichází Volkswagen s modernizovanou verzí populárního kompaktního crossoveru T-Roc. V nabídce zůstane i sportovní verze R a také kabriolet.

Od uvedení modelu T-Roc v roce 2017 prodal Volkswagen už přes milion těchto kompaktních crossoverů. Teď se rozhodl dodat populárnímu autu novou šťávu úpravami designu, inovací asistenčních systémů a hlavně vylepšením interiéru.

Zvenku byly úpravy střídmé – nová je maska chladiče, nárazníky a diodové světlomety, které jsou součástí sériové výbavy. V příplatkové výbavě jsou Matrix LED přední světla, osvětlená lišta na masce chladiče a zadní světla s novou grafickou strukturou a dynamickou funkcí ukazatele směru.

Přibylo pět nových laků karoserie a nově tvarovaná kola z lehké slitiny s průměrem 17 až 19 palců.

Uvnitř je změn o dost víc – nová je přístrojová deska s měkkým povrchem a výrazným designovým prošíváním. Displej informačního a zábavního systému je nyní umístěn ve stylu tabletu na přístrojové desce a je ve stejné rovině jako panel sdružených přístrojů za volantem. I multifunkční volant má nový design. Kompaktní SUV je sériově vybaveno digitálním panelem sdružených přístrojů a dostalo do základní výbavy i vysoce kvalitní látkové obložení dveří.

Související obsah

​U výbavových linií Style a R-Line jsou obložení dveří a loketní opěrky vyrobeny z koženky a pyšní se designovými švy, stejně jako opěrky hlavy. K výbavové linii Style patří nová komfortní sedadla a k R-Line jsou na přání k dispozici špičková sportovní sedadla pro řidiče i spolujezdce.

Součástí základní výbavy je řada asistentů včetně adaptivního tempomatu s prediktivní regulací rychlosti. Třetí generace platformy pro informační a zábavní systémy umožňuje používat velký počet online funkcí a služeb.

Výbavové stupně jsou čtyři: základní T-Roc, dále Life, Style a R-Line. Rozdíly jsou kromě výbavy i v designových detailech. R-Line má sportovní design nárazníků i multifunkční sportovní volant s dotykovým ovládáním a také disponuje sportovním paketem, který zahrnuje volbu jízdních režimů, progresivní řízení a sportovní podvozek.

Zákazníci mají na výběr tři benzinové motory TSI a dvě dieselové jednotky TDI. V závislosti na pohonu je hnací síla přenášena 6stupňovou, přímo řazenou převodovkou, nebo 7stupňovou převodovkou DSG.

Související obsah

​Tříválec TSI 1,0 litru má nejvyšší výkon 81 kW (110 koní), čtyřválcové pohony poskytují nejvyšší výkon 110 kW (150 koní) v 1,5litrové verzi, respektive 140 kW (190 koní ) v dvoulitrové variantě.

Nabídku rozšiřují dva čtyřválcové motory TDI 2,0 litru s nejvyšším výkonem 85 kW (115 koní) a 110 kW (150 koní).

Silnější benzin i diesel jsou kombinovány s pohonem všech kol.

Od konce roku 2019 se T-Roc vyrábí i ve sportovní variantě R. I po modernizaci se pyšní dynamickými parametry díky čtyřválcovému motoru vyladěnému na nejvyšší výkon 221 kW (300 koní), sériově dodávanému sportovnímu podvozku a pohonu všech kol. Kromě zvuku jsou sportovní výkony umocněny také vizuálně jak v interiéru, tak v exteriéru.

Na jaře 2020 vyjel T-Roc také jako kabriolet. A tohle potěšení si mohou zákazníci dopřát i po faceliftu. Čtyřmístné kabrio disponuje elektricky ovládanou látkovou skládací střechou, kterou lze otevřít během 9 sekund. Na českém trhu bude k dispozici s motorem 1,5 TSI, dosud se dal pořídit i litrový.
 
Základní cena klasické varianty s litrovým tříválcem je 543 900 korun, což je o 35 tisíc víc než před modernizací. Kabriolet podražil skoro o 50 tisíc, cena začíná na 805 990 korun. Obě verze si zákazníci budou moci objednat už na konci listopadu. Výkonná verze R dorazí s mírným zpožděním.

Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události