Čtyři roky od uvedení na trh přichází Volkswagen s modernizovanou verzí populárního kompaktního crossoveru T-Roc. V nabídce zůstane i sportovní verze R a také kabriolet.
Od uvedení modelu T-Roc v roce 2017 prodal Volkswagen už přes milion těchto kompaktních crossoverů. Teď se rozhodl dodat populárnímu autu novou šťávu úpravami designu, inovací asistenčních systémů a hlavně vylepšením interiéru.
Zvenku byly úpravy střídmé – nová je maska chladiče, nárazníky a diodové světlomety, které jsou součástí sériové výbavy. V příplatkové výbavě jsou Matrix LED přední světla, osvětlená lišta na masce chladiče a zadní světla s novou grafickou strukturou a dynamickou funkcí ukazatele směru.
Přibylo pět nových laků karoserie a nově tvarovaná kola z lehké slitiny s průměrem 17 až 19 palců.
Uvnitř je změn o dost víc – nová je přístrojová deska s měkkým povrchem a výrazným designovým prošíváním. Displej informačního a zábavního systému je nyní umístěn ve stylu tabletu na přístrojové desce a je ve stejné rovině jako panel sdružených přístrojů za volantem. I multifunkční volant má nový design. Kompaktní SUV je sériově vybaveno digitálním panelem sdružených přístrojů a dostalo do základní výbavy i vysoce kvalitní látkové obložení dveří.
U výbavových linií Style a R-Line jsou obložení dveří a loketní opěrky vyrobeny z koženky a pyšní se designovými švy, stejně jako opěrky hlavy. K výbavové linii Style patří nová komfortní sedadla a k R-Line jsou na přání k dispozici špičková sportovní sedadla pro řidiče i spolujezdce.
Součástí základní výbavy je řada asistentů včetně adaptivního tempomatu s prediktivní regulací rychlosti. Třetí generace platformy pro informační a zábavní systémy umožňuje používat velký počet online funkcí a služeb.
Výbavové stupně jsou čtyři: základní T-Roc, dále Life, Style a R-Line. Rozdíly jsou kromě výbavy i v designových detailech. R-Line má sportovní design nárazníků i multifunkční sportovní volant s dotykovým ovládáním a také disponuje sportovním paketem, který zahrnuje volbu jízdních režimů, progresivní řízení a sportovní podvozek.
Zákazníci mají na výběr tři benzinové motory TSI a dvě dieselové jednotky TDI. V závislosti na pohonu je hnací síla přenášena 6stupňovou, přímo řazenou převodovkou, nebo 7stupňovou převodovkou DSG.
Tříválec TSI 1,0 litru má nejvyšší výkon 81 kW (110 koní), čtyřválcové pohony poskytují nejvyšší výkon 110 kW (150 koní) v 1,5litrové verzi, respektive 140 kW (190 koní ) v dvoulitrové variantě.
Nabídku rozšiřují dva čtyřválcové motory TDI 2,0 litru s nejvyšším výkonem 85 kW (115 koní) a 110 kW (150 koní).
Silnější benzin i diesel jsou kombinovány s pohonem všech kol.
Od konce roku 2019 se T-Roc vyrábí i ve sportovní variantě R. I po modernizaci se pyšní dynamickými parametry díky čtyřválcovému motoru vyladěnému na nejvyšší výkon 221 kW (300 koní), sériově dodávanému sportovnímu podvozku a pohonu všech kol. Kromě zvuku jsou sportovní výkony umocněny také vizuálně jak v interiéru, tak v exteriéru.
Na jaře 2020 vyjel T-Roc také jako kabriolet. A tohle potěšení si mohou zákazníci dopřát i po faceliftu. Čtyřmístné kabrio disponuje elektricky ovládanou látkovou skládací střechou, kterou lze otevřít během 9 sekund. Na českém trhu bude k dispozici s motorem 1,5 TSI, dosud se dal pořídit i litrový.
Základní cena klasické varianty s litrovým tříválcem je 543 900 korun, což je o 35 tisíc víc než před modernizací. Kabriolet podražil skoro o 50 tisíc, cena začíná na 805 990 korun. Obě verze si zákazníci budou moci objednat už na konci listopadu. Výkonná verze R dorazí s mírným zpožděním.