Autonovinky

Známe první ceny Dacie Jogger. Za takové peníze z ní může být další hit

Na oficiální ceník nové Dacie Jogger se zatím čeká, ale pár údajů značce uniklo. A podle nich je jasné, že z Joggeru může být další bestseller. Obří kombík by měl stát kolem 350 tisíc korun.

Jogger je nepřímým nástupcem Loganu MCV i minivanu Lodgy a v Dacii to vymysleli lišácky prostě oba typy karoserie zkombinovali, zvedli světlou výšku a přidali pár drsňáckých detailů.

Vznikl praktický kříženec SUV, kombíku a velkého rodinného MPV, který může mít až sedm míst, jezdí na benzín či LPG a časem prý přibude i hybrid.

Jogger tak má všechny předpoklady, aby se stal dalším prodejním hitem rumunské značky.

Potvrzují to i první ceníky, které unikly ještě před jejich oficiálním zveřejněním. Dacia svoji cenovou politiku podle všeho dál režíruje podle hesla "za málo peněz hodně muziky".

Podle ceníku, který je prý určen pro německý trh, vyjde nejlevnější verze Joggeru na 13 990 eur, tedy na zhruba 356 000 korun. Za velké rodinné auto s délkou kombi, prostorností MPV a atributy SUV je to velmi slušná cena.

Rozvržení interiéru Joggeru umožňuje až 56 různých konfigurací, díky třem řadám může svézt až sedm dospělých. Za sedmimístné provedení prý bude Dacia chtít ve všech výbavových stupních něco přes 20 000 korun.

Související obsah

​Jogger je se svými 4,55 m nejdelším vozem v nabídce Dacie. Objem kufru je 708 litrů při konfiguraci s pěti místy a 160 litrů v konfiguraci se sedmi místy. V pětimístné verzi dosahuje maximální kapacita nákladu 1 819 litrů při sklopení druhé řady sedadel. V sedmimístné verzi je kapacita nákladu 1 807 litrů, pokud je druhá řada sklopená a třetí řada vyjmuta. Třetí řadu je možné také přiklopit k lavici druhé řady, kterou lze rovněž složit.

Základní ceny jednotlivých výbav:

- Essential: 13 990 € (cca 356 tisíc korun)

- Comfort: 15 690 € (cca 400 tisíc korun)

- Extreme: 16 690 € (cca 425 tisíc korun)

- Extreme+: 17 490 € (cca 446 tisíc korun)

Pod kapotou bude mít přeplňovaný benzínový litrový tříválec TCe 110 s přímým vstřikováním paliva o výkonu 110 koní, který je kombinovaný s manuální šestirychlostní převodovkou. Dacia na novém motoru s točivým momentem 200 Nm představuje inovace, které mají zvýšit výkon, zlepšit spotřebu a snížit emise variabilní časování ventilů, variabilní olejové čerpadlo, integrované výfukové potrubí, filtr pevných částic a přímé vstřikování.

Související obsah

​Druhou variantou je jednotka TCe 100 LPG na plyn i benzín. Čtyřicetilitrová nádrž na LPG se vešla do prostoru určeného pro rezervu, doplňuje ji o 10 litrů větší nádrž na benzín. Společně umožňují dojezd přes 1 100 km. Smíšená spotřeba se pohybuje kolem 7.6 l/100 km, při jízdě na LPG vypouští Jogger průměrně o 10 % emisí CO2 méně než odpovídající benzínový motor.

Nabídku motorů od roku 2023 doplní ještě hybridní verze založena na benzínovém motoru 1,6l doplněným dvěma elektrickými motory. Jogger tak bude prvním modelem značky, který bude hybridní technologii využívat. Zároveň má jít o nejlevnější sedmimístný hybrid na trhu.

Související obsah

​Oficiální český ceník Joggeru bychom mohli znát už ve středu, ale výsledné ceny už nejspíš ty "německé" nijak výrazně nepřerostou. Většinou má Dacia v Česku ceny v přepočtu spíš nižší než v Německu nebo ve Francii.

Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události