Dacia

Modernizovaný Duster už má české ceny. Drží se až překvapivě nízko

Modernizace rumunského bestselleru přináší zajímavá vylepšení zvenku i uvnitř. Přesto si Dacia Duster i po faceliftu drží příznivou cenu, základní verze je dražší jen o 5.000 korun.

Dacia zveřejnila ceník modernizované verze svého SUV Duster, která má na český trh dorazit v září. Základní varianta s litrovým benzínem (67 kW) pod kapotou se bude prodávat za 284.900 korun, což je jen o 5.000 víc než před modernizací. Druhá generace Dusteru je na trhu přes tři roky.

Úpravy jsou sice střídmé, přesto docela zajímavé. Zvenku se proměnily hlavně světla a maska chladiče. Duster převzal prvky, které už Dacia použila na Sanderu či Loganu. Do výbavy přibyla LED světla, nová optika integruje světelný podpis ve tvaru Y. Přepracovaná je maska chladiče, zadní spoiler i kola.

Související obsah

Interiér je omlazený také novým čalouněním a novými opěrkami hlavy. Duster vybaven vysokou středovou konzolou s posuvnou loketní opěrkou a dvěma multimediálními systémy s novou 8palcovou dotykovou obrazovkou. Kromě základního audia (rádio s MP3, USB a BT) můžete mít systém se 6 reproduktory, DAB rádiem, dvěma USB porty, Bluetooth a podporou drátového Apple CarPlay a Android Auto. Vyšší stupeň Media Nav přidává navigaci a bezdrátovou podporu Apple CarPlay a Android Auto.

Modernější kabinu a techniku doplňuje dvouspojkový šestistupňový automat EDC. Samozřejmostí u Dusteru zůstává i možnost pohonu 4x4. Terénní schopnosti si chce udržet i díky světlé výšce 217 mm u pohonu předních kol a 214 mm u pohonu všech kol a výborným nájezdovým úhlům.

Populární SUV je na trhu už od roku 2010 a díky dostupné ceně patří mezi lídry segmentu. "Nový Duster se zaměřuje jak na zákazníky vyžadující pohodlné SUV s atraktivním designem, tak na zákazníky, kteří hledají univerzální a robustní 4x4," vzkazuje automobilka.

Související obsah

Základní cena tak zůstává na podobné úrovni jako před modernizací. Výbavové stupně jsou čtyři. V té nejvyšší stojí Duster v základní motorizaci přes 400.000 korun, s vrcholným motorem a pohonem 4x4 přes půl milionu.

V závislosti na výbavovém stupni může mít palubní počítač, automatická světla, pasivní tempomat, manuální nebo automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla a bezklíčový přístup a start.

K dispozici je také monitorování mrtvého úhlu, kamerový systém včetně bočního pohledu pro jízdu v terénu, parkovací asistent nebo asistent rozjezdu do kopce a sjezdu z prudkého svahu. Za některé prvky výbavy se pochopitelně doplácí, ale příplatky nejsou nijak závratné.

Související obsah

Duster je k dispozici s tříválcem 1.0 TCe o výkonu 67 kW (91 koní), který je spárován s novou šestistupňovou manuální převodovkou. Brzy přibude i čtyřválec 1.3 TCe s výkonem 96 kW (130 koní) nebo 110 kW (150 koní). V nabídce zůstává také nafta - konkrétně turbodiesel 1.5 Blue dCi s výkonem 85 kW (115 koní).

Čtyřkolky mohou mít buď vrcholný benzín, nebo turbodiesel, obě motorizace jsou spárovány výhradně se šestistupňovým manuálem.

Související obsah

Už tradičním esem Dacie je motor na LPG přímo z výroby. Jednotka 1.0 TCe s výkonem 74 kW (100 koní) a manuální převodovkou pohání výhradně přední kola. Větší nádrž pojme až 49 litrů plynu, v kombinaci s benzínovou nádrží by měl být dojezd více než 1235 km. Mezi jednotlivými palivy můžete přepínat pomocí jednoho tlačítka. Pokud je nádrž na LPG prázdná, dojde k automatickému přepnutí na benzín.

Související obsah

"Při provozu na LPG vypouští nový Duster TCe 100 LPG v průměru o 9,5 % méně CO2 než srovnatelný zážehový motor. Kromě toho nabízí více než 1235 kilometrů dojezdu díky dvěma nádržím s téměř 100 litry kumulativní užitečné kapacity: 50 litrů benzínu a 48,8 litrů LPG. Využitelná kapacita LPG se zvýšila o 15 litrů, což přináší dojezd navíc přes 250 kilometrů," popisuje automobilka svůj dvoupalivový pohon.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Dacia

Důležité Události