Prototypy nové verze Škody Octavia se už prohánějí po silnicích. A tak přibývají fotografie, podle kterých lze s výrazným předstihem před podzimním debutem dost dobře odhadnout, jak bud nová generace vypadat. I když detaily pořád kryje důmyslná kamufláž...
Octavia je rodinné auto s dobrou cenou a spoustou prostoru. Na tom se ani v nové generaci nic nezmění. Proč taky. Oktávka se slušně prodává, doma je to bestseller a i v zahraničí má velmi slušná hodnocení.
Aktuální třetí generace brázdí silnice už přes osm let. Předloni prošla faceliftem, který k nelibosti mnohých fanoušků rozdělil přední světlomety, a letos přišel čas na novou verzi. Čtvrtá generace bude mít premiéru na podzim, už teď se ale testují prototypy a jejich snímky z českých i evropských silnic přibývají.
Co prozrazují?
Je jasné, že rozděleným světlometům je konec. Ty nové budou se budou spíš podobat světlům, které dostal modernizovaný Superb.
Detaily karoserie na prototypech chytře schovává falešné obložení. Například na spodní části dveří či na zádi. Ale i tak je poznat, že Octavia dostane výraznější masku, aby zapadla mezi ostatní současné modely Škodovky. Vzadu to vypadá na integrovaný spoiler v horní části pátých dveří, i když i to může být kamufláž.
Zadní světlomety jsou z části schované, ale podle všeho se oproti současné generaci protáhnou do délky. Na zádi se určitě objeví místo znaku roztažený nápis Škoda jako u posledních novinek.
Octavia už teď drtí konkurenci ve své třídě prostorem v kufru i v zadní řadě sedadel. Modernizovaná koncernová platforma MQB by měla navíc umožnit až pěticentimetrové zvětšení rozvoru.
Technikou by měla být Octavia blízká osmé generaci VW Golf, kterou čeká premiéra také letos.
V interiéru si nejspíš vypůjčí hodně od menšího modelu Scala. Čekat můžeme velký dotykový displej infotainmentu, podobné ovládání klimatizace a digitální budíky.
V nabídce benzínových motorů pravděpodobně bude základní litrový tříválec a modernizovaná čtyřválcová přeplňovaná patnáctistovka (130 až 200 koní), ke kterým přibydou plug-in hybridní verze iV jako u Superbu. A také elektromobil.
Octavia nejspíš zatím nepřijde o dieselové motory, současnou 1.6 TDI by měla nahradit nová jednotka 1.5 TDI a v nabídce zůstane i dvoulitrový turbodiesel.
Nová generace ale vyjede s vyšší cenou. Ta současná se dá pořídit v základu za necelých 440 tisíc korun.
Změny u dalších modelů
Škoda ale pro modelový rok 2020 chystá změny i u dalších stávajících modelů. I když nebudou tak výrazné.
“Modelová péče se dotkla celého výrobního portfolia,“ potvrzuje mladoboleslavská automobilka. SUV Karoq a Kodiaq mají místo loga na víku zavazadlového prostoru nově nápis Škoda, adaptivní podvozek (DCC) je nově dostupný i pro provedení 4x2 a asistent hlídání mrtvého úhlu se mění na asistent změny jízdního pruhu známý z modelu Scala.
A Škodovka taky vyladila ochranu proti sofistikovaným krádežím, ke kterým zloději používají zesilovače signálu bezklíčového dálkového odemykání.
Fabia, Scala, Karoq a Superb ve variantách s bezklíčovým přístupem mají v klíčku nově senzor pohybu. Když se klíčenka vzdálí od vozu a není delší dobu v pohybu, přestane vysílat signál. To by mělo znemožnit odemčení automobilu bez vědomí jeho majitele.
U Fabie Škodovka přidala do výbavy příplatkový Black paket s černou maskou chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, černými koly a LEDkovými světly vzadu.
“Jednotlivé modelové řady prošly ještě dalšími drobnými úpravami s ohledem na optimalizaci standardních i volitelných výbav. Specifikace vozů Škoda modelového roku 2020 naběhnou do výroby v 28. týdnu kalendářního roku 2019,“ dodává automobilka.