Jen o vlásek unikl smrti sedmapadesátiletý Domink Freymuth. Ve svém elektromobilu Tesla S se vydal do rakouského Salcburku, jenomže jeho cesta skončila hodně brzo a málem tragicky. Kousek za svým bydlištěm měl nehodu, elektromobil za víc než 2,5 milionu korun okamžitě vzplál a začal vybuchovat. Tesla tak má na kontě další podivnou nehodu. Dominika museli z hořícího vozu tahat čtyři lidé. Zachránili mu život.
Nejkratší cesta z tyrolského Walchsee do Slacburku vede přes Německo, měří zhruba 90 kilometrů a trvá hodinu a půl. Pro Dominika Freymutha ale skončila mnohem dřív.
Sedmapadesátiletý muž se na cestu vydal ve svém elektromobilu Tesla S 85D s pohonem všech kol a výkonem 520 koní. Vůz je schopen částečně autonomní jízdy, což chtěl Dominik využít. Mírně nachlazený muž zapnul na rovném úseku autopilota a naklonil se k přihrádce, odkud si chtěl vyndat bonbony na kašel. “Když jsem se narovnal, s hrůzou jsem zjistil, že přejíždím do protisměru,” cituje Dominika německý portál Merkur.de.
Šofér v panice strhl řízení, jenomže to přehnal a vyjel ze silnice. Elektromobil v zhruba šedesátikilometrové rychlosti narazil do stromu. “Pak to bylo bleskové, všiml jsem si dýmu, pak vyšlehly plameny. Ale já jsem byl uvězněný pásem a nemohl jsem ven. Blesklo mi hlavou, že se z toho nemůžu dostat živý,” popsal Dominik.
Naštěstí u něj byli velmi brzy další řidiči. Čtyři lidé nasadili své životy, aby ho z hořícího a postupně explodujícího elektromobilu dostali. Plameny v tu chvíli byly vyšší než okolní stromy a z vozu se valil dým.
Nehoda se stala na začátku října. Dominik byl čtyři dny na intenzivní péči, měl zlomená žebra a problémy s dýcháním, v nemocnici celkem strávil celkem dva týdny.
Z jeho luxusního elektromobilu zbyl jen vrak nasáklý vodou. Likvidace požáru totiž dala hasičům hodně zabrat. Když zlikvidovali plameny, museli si poradit s rozpálenou baterií.
Aby předešli nežádoucí chemické reakci a opětovnému vznícení, museli vrak i s baterií naložit na 72 hodin do speciálního kontejneru, do kterého pak napustili 11 tisíc litrů vody. Voda je teď podle hasičů kontaminovaná, likvidace prý vyjde v přepočtu na 6.500 korun za každých tisíc litrů.
Proč začal elektromobil tak rychle hořet a proč se ozývaly výbuchy, Dominik dosud netuší. Mechanik, který trosky prohlížel, prý našel kabel, který vykazoval známy zkratu.
Nehoda se tak zařadila do tragické stopy, kterou za sebou Tesla nechává. Podobných případů, kdy elektromobil po nehodě vzplál nebo explodoval je už několik.
Podobné případy americké automobilce samozřejmě hodně škodí. Přitom se konečně dokázala dostat k příznivým hospodářským výsledkům. Na konci října oznámila překvapivě pozitivní bilanci - v období od července do září vydělala 143 milionů dolarů. Akcie okamžitě šly nahoru a Tesla dokonce vystřídal General Motors jako automobilka s největší tržní hodnotou v USA.
Ještě v prvním pololetí přitom byla Tesla v obří ztrátě, se kterou se pere dlouhodobě - ještě nikdy nedosáhla celoročního zisku. Teď ale firmě konečně zase rostou prodeje a sama tvrdí, že se v plusu udrží i v budoucnosti.