Nová Sportage šokuje nejen designem. Na Evropu zaútočí ze Slovenska

Nová Sportage šokuje nejen designem. Na Evropu zaútočí ze Slovenska

Korejská Kia poprvé postavila evropskou verzi svého SUV Sportage. A hned po představení je jasné, že tohle auto má slušnou šanci si evropské zákazníky získat. Nejen elegantním designem, ale i luxusním high-tech interiérem a hybridními pohony, které v nabídce doplní benzínový a také naftový motor. Nová evropská Sportage se bude vyrábět ve slovenské Žilině a na českém trhu se má objevit na začátku příštího roku.

Kia Europe odhalila specifické evropské provedení páté generace modelu Sportage, se kterým chce dobýt trh v segmentu SUV. Evropská verze se představila na veletrhu IAA Mobility v Mnichově. "Zbrusu nová Sportage byla pečlivě navržena, vyvinuta a speciálně doladěna pro Evropu, čímž zároveň prolomila hranice a nastolila nová srovnávací měřítka v segmentu SUV," uvedl prezident Kia Europe Jason Jeong.

Nejvíce zaujal nový a nutno dodat, že velmi výrazný design. Sportage tak zaujala podobně jako vloni představený sesterský model Hyundai Tucson. "Nová Sportage svým progresivním designem exteriéru a průkopnickým interiérem spojuje od pohledu dynamický postoj s prémiovou a řidičsky zaměřenou kabinou na vrcholu třídy," popsal Jeong.

Související obsah

Čisté plochy karoserie rozvlňují ostré křivky, ale Sportage zaujme hlavně přední partií. Černá mřížka chladiče je roztažená napříč celou přídí a propojuje moderní formu typické "tygří masky" Kia s diodovými světly denního svícení ve tvaru bumerangu.

Sportage pro Evropu má poprvé na přání dodávanou černou střechu, která zvýrazňuje sportovní profil i dynamické ztvárnění zadního C-sloupku. Chromová okenní čára stoupající k zádi tvoří křivku se zadním spoilerem, který má opět poukázat na sportovní geny. Zezadu má SUV široký postoj díky jednoduše řešené zadní partii se zaříznutými světly ve tvaru čepele. V závislosti na výbavě a provedení může mít vůz 17, 18, nebo dokonce 19 palcová kola v šesti různých designech.

Středobodem minimalistického interiéru je zakřivený displej se dvěma propojenými obrazovkami protažený napříč přední částí kabiny. Digitální budíky doplňuje velká dotyková plocha, která hraje roli nervového centra. Nová Sportage dostala pokročilý software konektivity a moderní palubní funkce, jako je online navigace, rozpoznávání hlasu či integrace kalendářů z chytrého telefonu. Přední sedadla mají štíhlou sportovní konstrukci a celý vnitřek doplňují kvalitní měkčené materiály.

Rozvor náprav (2680 mm) je mezigeneračně o centimetr delší, nová Sportage vyrostla o 3 centimetry i na délku (4515 mm), na šířku měří 1865 mm a na výšku 1645 mm. Kia tak slibuje jedny z nejlepších parametrů prostoru pro nohy, výšky stropu nad sedákem i objem zavazadelníku (591 litrů). Zadní sedadla jsou dělená a sklopná v poměru 40:20:40 s možností zvětšit nákladový prostor až na 1780 litrů.

Související obsah

Technikou je Sportage blízká svému sourozenci Hyundai Tucson. Kia zatím zachová spalovací motory, byť jednoznačnou přednost dostaly hybridní verze s důrazem na spotřebu a hlavně emise.

Sportage v plug-in hybridním provedení (PHEV) kombinuje motor 1,6 litru T-GDi, trakční elektromotor (66,9kW) a akumulátor s kapacitou 13,8 kWh. Celkový systémový výkon činí 265 koní, samotný spalovací motor dosahuje maxima 180 koní.

Stejný přeplňovaný benzinový motor využívá i plně hybridní varianta nové Sportage, která je vybavena slabším elektromotorem (44,2 kW) a malou baterií o kapacitě 1,49 kWh, kterou nelze dobíjet ze zásuvky. Celkový systémový výkon činí 230 koní.

Související obsah

Částečnou elektrickou podporu bude mít i benzínový čtyřválec 1.6 T-GDI ve verzích s výkonem 150 nebo 180 koní. Jde o takzvaný mildhybrid, kdy baterie jen napomáhá snižovat emise a optimalizovat spotřebu. Stejnou technologii pak bude využívat turbodiesel 1.6 CRDi s výkonem 136 koní, který v nabídce doplní čistě dieselový agregát se stejným objemem, ale nižším výkonem 115 koní.

Jednotlivé motorizace budou spojené se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem nebo šestistupňovým manuálem. Pro mild-hybridní verze je k dispozici inteligentní manuální převodovka, která umí v určitých situacích motor odpojit a během jízdy "plachtit". Diesel bez přídavné mild-hybridní technologie bude k dispozici pouze s manuální převodovkou.

Související obsah

Nová generace Sportage dostala novou podvozkovou platformu, elektronicky řízený systém odpružení (ESC) s plynulou regulací tlumičů a systém Terrain Mode pro náročnější podmínky.

Nabízí i řadu high-tech systémů aktivní bezpečnosti a technologií na podporu řízení, které zahrnují například systém autonomního nouzového brzdění s funkcí pro odbočování na křižovatkách, asistent pro jízdu na dálnici, pokročilý adaptivní tempomat propojený s navigací, asistent pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu nebo dálkově ovládaný parkovací asistent, který pomáhá řidiči zaparkovat nebo vyjet z parkovacího místa s ovládáním zvenčí.


 

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Kia

Důležité Události