Dacia

Nejlevnější elektromobil na evropském trhu. Dacia Spring už má i české ceny

Nejlevnější elektromobil na evropském trhu. Dacia Spring už má i české ceny
Zdroj: Renault Group

Dacia Spring je první model rumunské značky 100 % na elektrický pohon. Zároveň je to nejlevnější elektromobil na evropském trhu, od kterého si Dacia slibuje, že zpřístupní elektrickou mobilitu daleko většímu počtu osob.

Dacia chce dál obracet trh naruby svým ekonomickým modelem - nabízet současná auta za maximálně dostupné ceny. A model Spring má udělat rozruch na trhu s elektromobily. Je určen hlavně pro jízdu po městě či okreskách, svědčí o tom jeho slaboučký výkon i maximální rychlost na úrovni 125 km/h.

Na český trh vstupuje elektrický městský crossover s cenou pod 500.000 korun. Konkrétně 491.000 korun za lépe vybavenou verzi Comfort Plus a 449.900 za Comfort. Očekávalo se, že bude ještě o dost levnější…

První vozy budou k dispozici na podzim letošního roku, nicméně levnější varianta dorazí o něco později.

Související obsah

V základu je šest airbagů, systém nouzového brzdění, elektrický posilovač řízení, elektricky ovládaná okna i zrcátka, manuální klimatizace nebo dálkové centrální zamykání. Dražší výbava obsahuje například metalízu, sedačky v umělé kůži nebo oranžová zpětná zrcátka a další barevné vnější i vnitřní prvky. Na rozdíl od té levnější má i parkovací senzory, navigaci a pokročilejší multimediální systém.

U obou výbav si budou zákazníci připlácet i za nabíjecí příslušenství. V základu je nabíjecí kabel 2,3 kW pro domácí nabíjení (230 V). Nabíjecí kabel pro nabíjení z Wallboxu a veřejného nabíjení bude stát 8.000 korun, veřejné nabíječky ale mají vlastní kabel. Dacia nabízí i dva wallboxy - základní za necelých 20.000 a o 7.000 dražší pokročilejší nabíjecí stanici.

Související obsah

Základní záruka je 3 roky nebo 100.000 km na auto a na akumulátor 8 let nebo 120.000 km, podle toho, co nastane dřív.

Dacia chce navíc k základní rodinné variantě později doplnit i firemní verzi Business a užitkové provedení Cargo.

Spring má být spolehlivý, jednoduchý a levný na údržbu i provoz. Pohonná jednotka má výkoun pouhých 33 kW (44 koní) a je spojena s trakčním akumulátorem o kapacitě 27,4 kWh, který má umožnit dojezd až 230 km v kombinovaném provozu a přes 300 km po městě. "V Evropě najede srovnatelné městské vozidlo v průměru 31 km denně. Na tomto základě stačí Spring nabíjet jen jednou týdně, upozorňuje Dacia.

Související obsah

Dojezd může být zvýšen o přibližně 9 % stisknutím tlačítka ECO na centrálním ovládacím panelu, to ale omezí výkon na 23 kW a maximální rychlost na 100 km/h. "Elektromotor nového modelu Spring pracuje bez oleje a s menším počtem pohyblivých částí než u spalovacího motoru (zejména absence rozvodového řemene, svíček atd.), je jednoduchý, spolehlivý a robustní," popisuje automobilka a kromě nulových emisí zdůrazňuje dobrou reakci na zrychlení (točivý moment 125 Nm je okamžitě k dispozici), absenci řazení a vibrací i klidný chod.

Rozměry odpovídají nižší střední třídě: 3,73 m délky, 1,58 m šířky (bez zpětných zrcátek) a 1,51 m výšky (bez nákladu, včetně střešních lišt). Vnitřní prostor má být pohodlný pro 4 dospělé. Kufr má pojmout velmi slušných 290 litrů a po sklopení zadních sedadel se objem dostane na 620 litrů.

Související obsah

Spring je určený hlavně do města, přesto ho rumunský výrobce vyšperkoval ve stylu SUV. A to nejen zvýšenou a vypouklou karoserií. Elektromobil dostal vyšší světlou výšku (150 mm), širší disky kol, střešní lišty, vyztužená spodní část karosérie vepředu a zadní ližinu.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Dacia

Důležité Události